Liczba nowych księży zmniejsza się co roku średnio o 9 procent: w 2013 roku było ich 401, rok temu już tylko 355 - wynika ze statystyk, które przytacza "Rzeczpospolita". Seminaria prowadzą więc specjalne akcje promujące kapłaństwo. W tym celu powstał m.in. spot powołaniowy "Obietnica".

Według duchownych zajmujących się formacją seminaryjną, mniejsza liczba nowych powołań to nie efekt kryzysu wiary, ale kwestia demografii. Mniejsza liczba uczniów w podstawówkach oznacza, że będzie ich mniej w gimnazjach, liceach i uczelniach, a co za tym idzie - także w seminariach duchownych - przekonuje w rozmowie z dziennikiem rzecznik wrocławskiej kurii ks. Rafał Kowalski.

Obecnie trwa rekrutacja do seminariów, jej pierwszy etap zakończy się w połowie lipca. Poszczególne placówki już od kilku miesięcy prowadzą specjalne akcje promujące kapłaństwo.

Spot powołaniowy "Obietnica", przygotowany przez kleryków z Warszawy, od kwietnia obejrzało na YouTube prawie 64 tysiące osób, zaś film kleryków z Wrocławia - ponad 100 tysięcy.

To współczesna forma nawiązania kontaktu z młodymi, którzy myślą o kapłaństwie. Kiedyś była to ulotka, dziś spot - mówi "Rz" rzecznik warszawskiej kurii ks. Przemysław Śliwiński. Jak wskazuje, "powołuje wprawdzie Bóg, ale taki filmik może zachęcić do refleksji".

(edbie)