Samochody mają najwięcej wad produkcyjnych, wynika ze statystyk Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, do których dotarł "Dziennik Gazeta Prawna".

W ubiegłym roku na ponad sto powiadomień o możliwych wadach produktów, które narażają użytkowników na niebezpieczeństwo, aż 65 dotyczyło samochodów.

Jeśli producent ukryje wadę a UOKiK ją udowodni, firmie grozi nawet 100 tys. zł kary. Na takie ryzyko nie mogą sobie pozwolić m.in. marki słynące z bezpieczeństwa.

Koncerny motoryzacyjne wytwarzają coraz więcej samochodów, a przy tym każdy z nich chce produkować jak najtaniej, wiec często stosują gorszej jakości materiały - uważa Andrzej Rudnicki ze Stowarzyszenia Rzeczoznawców Samochodowych.

Bezawaryjna technologia w szybkim tempie doprowadziłaby przemysł samochodowy do kłopotów. W europejskich fabrykach które w 2009 r. wyprodukowały prawie 13,5 mln samochodów pracuje ponad 2,2 mln osób.