Pierwszego października ruszą prace na budowie trasy W-Z w Łodzi. Bardzo ważna droga tranzytowa, prowadząca przez centrum miasta, będzie wyłączona z ruchu przez półtora roku. Przez pierwszy miesiąc zmiany odczują pasażerowie komunikacji miejskiej. Alejami: Piłsudskiego i Mickiewicza nie będą jeździły tramwaje, a autobusy pojadą objazdami.

Dodatkowym utrudnieniem będzie zamknięta dla tramwajów ul. Kopernika. Mają tam kursować zastępcze autobusy miejskie. Prace mają tam potrwać do końca października.

Natomiast od czwartego listopada trasą W-Z nie przejadą kierowcy. Jest to równoznaczne z gigantycznymi korkami w centrum miasta i to nie tylko w godzinach szczytu, ale o każdej porze dnia. Remont miał ruszyć wcześniej, ale został przesunięty z powodu pierwszego listopada. Chodzi o to aby łodzianie mogli bez utrudnień dojechać do cmentarzy w Dniu Wszystkich Świętych i w Dniu Zadusznym. Lekarstwem na brak miejsc do parkowania mają być parkingi na końcach trasy, gdzie kierowcy będą mogli zostawić samochody i przesiąść się do komunikacji miejskiej. Jednym z takich miejsc ma być parking przy ul. Zgierskiej u zbiegu z ul. Liściastą.

Zarząd Dróg i Transportu wraz z MPK opracowuje szczegółowe mapki, dotyczące organizacji ruchu zarówno dla kierowców, jak i dla pasażerów komunikacji miejskiej. Ulotki na ten temat mają być rozdawane w mobilnych punktach informacji dla mieszkańców. Gazetki mają też trafić do skrzynek pocztowych łodzian.

W ramach trasy W-Z przebudowane zostanie torowisko od osiedla Retkinia do dzielnicy Widzew. Planowany jest też nowy, czterokilometrowy odcinek torów na Olechów. Część pasów Alei Mickiewicza będzie schowanych pod ul. Wólczańską, a następnie tunelem, który powstanie w zagłębieniu Alei Piłsudskiego do skrzyżowania z Kilińskiego. Po przebudowie tramwaje mają jeździć górą, nad samochodami, na specjalnych wspornikach. Całość ma zamknąć się sumą około 626 milionów złotych.