Dyżury zapasowych lokomotyw na wypadek awarii taboru, mobilizacja ciężkiego sprzętu odśnieżającego i ponad 5 tysięcy dodatkowo zatrudnionych pracowników - tak kolej przygotowuje się do utrzymania ciągłości ruchu w święta Bożego Narodzenia. Do wzajemnej pomocy pasażerom zostały też zobowiązane wszystkie spółki pogodowe.

W całej Polsce PKP Cargo i PKP PLK przygotowują dyżury lokomotyw, które będą wykorzystywane w przypadkach awarii w pociągach pasażerskich. PKP Energetyka zadba o dyżury pociągów, które naprawią w razie potrzeby sieć trakcyjną. Linie kolejowe są monitorowane pod kątem zagrożenia oblodzeniem sieci trakcyjnej, które poprzedniej zimy bardzo utrudniło ruch pociągów.

Każdego dnia do ewentualnego odśnieżania ma być gotowy ciężki sprzęt odśnieżny i ponad 5 tysięcy dodatkowo zatrudnionych pracowników. W przypadku, gdy w czasie świąt będzie trzeba zapobiec skutkom gwałtownego pogorszenia się pogody, ma być zwoływany zespół zarządzania kryzysowego. Kadra kierownicza wszystkich jednostek kolejowych ma pełnić dyżury świąteczne.

Zespół zobowiązał dziś m.in. przewoźników pasażerskich do wzajemnej pomocy pasażerom w przypadku awarii pociągów. Jeżeli dojdzie do zatrzymania się pociągów na szlaku, ich podróżni będą zabierani w dalszą drogę przez inne pociągi zatrzymywane przez dyspozytorów, bez względu na to, czy będą to pociągi tej samej, czy też innej spółki. Zespół zarekomendował wzajemne honorowanie biletów przez przewoźników w przypadkach występowania poważnych trudności w ruchu pociągów - poinformował rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Krzysztof Łańcucki.