Warszawscy urzędnicy apelują, żeby pasażerowie stołecznej komunikacji miejskiej byli dla siebie życzliwi. Jednocześnie z przymrużeniem oka prezentują pięć typów pasażerów ("monsterów"), które przeszkadzają innym na pokładzie tramwaju lub autobusu.

Celem kampanii "Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej" jest zwrócenie uwagi na dobre zachowania w autobusach, tramwajach czy metrze. Tegoroczna odsłona akcji przebiega pod hasłem "Bądź życzliwym pasażerem zamiast być monsterem" i potrwa do końca roku.

W stołecznych tramwajach, autobusach, metrze oraz pociągach SKM można zobaczyć plakaty z "monsterami". Znajdziemy między innymi Hałaśnika Głuchawego (za głośno słucha muzyki), Tępacza Ignoranta (nie pomaga innym osobom), Knyszojada Smrodliwego (je intensywnie pachnącą żywność), Kłapodzioba Wylewnego (rozmawia głośno przez telefon) czy Zastawiacza Olbrzymiego (blokuje wejście i wyjście).

Tak wyglądają typy pasażerów komunikacji:




(md)