Komitet Andrzeja Dudy wydał na kampanię wyborczą 28,6 mln zł, komitet Małgorzaty Kidawy-Błońskiej - pierwotnej kandydatki KO - przeznaczył 7,8 mln zł, a Rafał Trzaskowski wydał 9,5 mln zł. Państwowy Komitet Wyborczy ujawnił sprawozdania finansowe komitetów kandydatów na Prezydenta RP.

W tym roku wybory prezydenckie miało niestandardowy przebieg - początkowo zostały zarządzone na 10 maja. Głosowanie miało się odbyć korespondencyjnie, z uwagi na epidemię koronawirusa. Finalnie jednak te wybory się nie odbyły - na podstawie specjalnej ustawy głosowanie zostało zarządzone na 28 czerwca, a druga tura na 12 lipca. 

Jak wynika ze sprawozdań udostępnionych PAP przez PKW, komitet Andrzeja Dudy zgromadził 28,69 mln zł. Cała kwota pochodziła z funduszu wyborczego Prawa i Sprawiedliwości. Z kolei komitet Rafała Trzaskowskiego zgromadził ponad 9 mln i 554 tys. zł, z czego ponad 1,2 mln zł pochodziło z wpłat od osób fizycznych, a 8 mln i 317 tys. zł - z funduszu wyborczego Platformy Obywatelskiej. Jeśli chodzi o komitet Małgorzaty Kidawy-Błońskiej, zgromadził on 7 mln i 849 tys. zł. Zdecydowana większość środków pochodziła z funduszu wyborczego Platformy Obywatelskiej - 7 mln i 844 tys. zł. Od osób fizycznych Kidawa-Błońska zebrała niewiele ponad 5 tys. zł.

Na kampanię wyborczą komitet Dudy wydał ponad 28 mln 638 tys. zł, komitet Trzaskowskiego - ponad 9 mln 551 tys. zł, a komitet Kidawy-Błońskiej - ponad 7 mln 847 tys. zł.

Na kampanię w środkach masowego przekazu komitet Dudy przeznaczył 9 mln 856 tys. zł, z czego 2 mln 537 tys. zł na reklamę w telewizji, 2 mln 720 tys. zł na wynajem nośników plakatów, a 4 mln 194 tys. zł na reklamę w internecie. Z kolei komitet Trzaskowskiego na kampanię w środkach masowego wydał 4 mln 327 tys. zł, z czego na reklamę w telewizji - 1 mln 83 tys. zł, w internecie - 1 mln 599 tys. zł, a na wynajem nośników plakatów - 1 mln 644 tys. zł. Komitet Kidawy-Błońskiej za reklamę w mediach zapłacił 1 mln 549 tys. zł, z czego na reklamę w telewizji - 1 mln 261 tys. zł, w internecie - 278 tys. zł, a na wynajem nośników plakatów - 9 tys. zł.

Kolejny punkt sprawozdań to wykonanie materiałów wyborczych. Duda przeznaczył na ten cel 10 mln 162 tys. zł, z czego na plakaty wyborcze 5 mln 523 tys. zł, na filmy reklamowe i spoty - 1 mln 506 tys. zł, a na reklamę w internecie - 466 tys. zł. Trzaskowski na materiały wyborcze przeznaczył ponad 2 mln 793 tys., z czego na plakaty wyborcze - 1 mln 649 tys., na filmy reklamowe i spoty - 624 tys. zł, a na reklamę w internecie - 192 tys. zł. Kidawa-Błońska przeznaczyła na ten cel 3 mln 36 tys. zł, z czego na plakaty wyborcze 1 mln 368 tys. zł, na filmy reklamowe i spoty - 971 tys. zł, a na reklamę w internecie - 429 tys. zł.

Na podróże i noclegi Duda wydał 1 mln 54 tys. zł, Trzaskowski - 269 tys. zł, Kidawa-Błońska - 246 tys. zł.

Koszty spotkań wyborczych pochłonęły 4 mln 912 tys. zł z budżetu komitetu Andrzeja Dudy, z komitetu Rafała Trzaskowskiego - 1 mln 25 tys. zł, a z komitetu Małgorzaty Kidawy-Błońskiej - 1 mln zł.

Ze złożonych wcześniej sprawozdań finansowych wynika, że komitet Szymona Hołowni przeznaczył na kampanię wyborczą 7 mln 447 tys. zł, komitet Władysława Kosiniaka-Kamysza - 5 mln 215 tys. zł, komitet Roberta Biedronia - blisko 2 mln 404 tys. zł, komitet Krzysztofa Bosaka - ponad 1 mln 996 tys. zł, komitet Stanisława Żółtka - 262 tys. zł, komitet Waldemara Witkowskiego - 186 tys. zł, komitet Marka Jakubiaka - ponad 27 tys. zł.

Zgodnie z Kodeksem wyborczym Państwowa Komisja Wyborcza ma sześć miesięcy na zbadanie sprawozdań i podjęcie uchwał w tej sprawie; może je przyjąć bez zastrzeżeń, przyjąć wskazując uchybienia albo odrzucić.