Ponad tysiąc księgarni zgłosiło się do Media Rodzina, wydawnictwa publikującego książkę "Harry Potter i Książę Półkrwi", by specjalnie dla fanów młodego czarodzieja otworzyć podwoje w nocy z 27 na 28 stycznia. Książkę będzie można kupować od północy.

Za każdym razem, gdy ukazuje się nowa książka o Harrym Potterze, księgarze z całego świata przeżywają swoje wielkie dni. Tłumy tłoczące się w księgarniach nawet o północy, skrzynki mailowe i pocztowe wypełnione zamówieniami - tak wyglądają premiery kolejnych tomów serii w Wielkiej Brytanii i USA.

Szósty tom serii, który po angielsku ukazał się w lipcu zeszłego roku, okazał się najlepiej sprzedającą się książką roku w USA, gdzie rozeszło się ponad 7 mln egzemplarzy. Media Rodzina przygotowuje pierwszy nakład książki w wysokości pół miliona egzemplarzy.

W najbliższych dniach w księgarniach zawisną specjalne kalendarze, z których codziennie, aż do ukazania się książki "Harry Potter i Książę Półkrwi", odrywana będzie jedna kartka. W tym roku wydawnictwo po raz pierwszy zdecydowało się na zaproszenie bibliotek do promocji tomu. Nie wiadomo jeszcze, ile z nich weźmie udział w akcji, bo wciąż zbierane są zgłoszenia. Na pierwszych nabywców, którzy wybiorą się po książkę w styczniową noc, przygotowano plakaty z autografem Joanne Rowling.

Ponad połowa nakładu w Poznańskich Zakładach Graficznych jest już wydrukowana. Od poniedziałku zaplombowane tiry będą wywozić palety z książkami do tajnego magazynu.