Koniec z kolejkami do lekarza specjalisty? Pierwsze placówki medyczne w Polsce wykorzystują komunikatory internetowe do kontaktu z pacjentem – pisze "Gazeta Polska Codziennie". Chory nie musi wychodzić z domu, aby obejrzał go lekarz - podkreśla dziennik.

Zdj. ilustracyjne /KEYSTONE/Christian Beutler /PAP

Nowelizacja ustawy o opiece zdrowotnej sprzed roku otworzyła możliwość udzielania świadczeń medycznych na odległość. Narodowy Fundusz Zdrowia wprowadził świadczenia telekonsultacji kardiologicznej i geriatycznej - czytamy w artykule. Telemedycyna nie ogranicza się jednak tylko do konsultacji.

Nowoczesne technologie służą głównie do monitorowania przebiegu terapii - zauważa “GPC" i dodaje, że dzięki zastosowaniu nowych technologii telemedycznych obniżono o połowę liczbę badań. Odciążono też lekarzy.

W Polsce jednym z pierwszych szpitali wykorzystujących komunikatory internetowe jest placówka w Kędzierzynie-Koźlu. Należy on do największych placówek zdrowotnych na Opolszczyźnie (...) Szpital ten dysponuje również oprogramowaniem komputerowym, które pozwala prowadzić wideokonsultacje - pisze gazeta. Komunikator zapewnia wsparcie podczas konsyliów lekarskich i zebrań. Jest szczególnie przydatny do komunikacji między oddziałami placówki. Szpitalne obiekty są bowiem od siebie oddalone o kilka kilometrów.

(mn)