Biuro promocji Warszawy chce wykorzystać międzynarodową sławę kompozytora w rozwoju turystyki. Na początku przyszłego tygodnia rozstrzygnie konkurs ogłoszony wśród studentów Akademii Sztuk Pięknych na symbol związany z Fryderykiem Chopinem. A to dopiero początek tworzenia strategii.

On tutaj odebrał wykształcenie, tutaj mieszkał, tutaj żył. Wychował się na warszawskich salonach - argumentuje Katarzyna Ratajczyk z biura promocji. Rok 2010 jest i w Polsce i w Chinach Rokiem Chopinowskim. W Chinach natomiast jest podobno 8 milionów pianistów. Ta statystyka pokazuje więc skalę możliwości - dodała Ratajczyk. Niestety w Polsce jedynie 5 procent osób kojarzy Chopina z Warszawą.

Cały czas Fryderyk Chopin był na ustach Warszawy i dlatego teraz dziwię się. Chyba że to młode pokolenie jest jakieś nieświadome tego wszystkiego. Ja mam 94 lata - mówi reporterowi RMF FM mieszkanka Warszawy.