Rada Promocji Żywności Prozdrowotnej opracowała przepis na zdrowe drożdżówki - pisze "Dziennik Gazeta Prawna". Jeszcze w tym tygodniu wystąpi do Głównego Inspektoratu Sanitarnego o akceptację produktu. "GIS musi ją zaaprobować, zanim trafi do sklepików szkolnych, takie są procedury. Zależy nam, by potwierdził, że spełnia kryteria produktu prozdrowotnego. Dopiero potem zaprezentujemy ją na rynku" – informuje Bronisław Wesołowski, prezes Stowarzyszenia Naukowo-Technicznego Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego, przy którym powstała RPŻP.

Drożdżówkę będzie mogła produkować każda firma, która zgłosi się po recepturę i pozytywnie przejdzie weryfikację stowarzyszenia. Organizacja zgłosiła do urzędu patentowego znak "Produkt Prozdrowotny RPŻP". Chcemy rozwijać tę kategorię produktów, a potem kolejne. Widzimy szansę na wprowadzenie prozdrowotnych napojów - tłumaczy przewodniczący RPŻP Adam Bogacz. Firmy, które postawią na produkcję żywności prozdrowotnej będą się mogły wyróżnić na konkurencyjnym rynku - dodaje.

Euromonitor International szacuje wartość rynku zdrowych produktów na ponad 1,3 mld zł. W ostatnich latach sprzedaż żywności prozdrowotnej rosła o kilka procent rocznie. Wzrost przyspieszy, gdy ceny spadną i zrównają się z tymi obowiązującymi dla tradycyjnych produktów. A doprowadzić do tego może większy napływ na rynek artykułów prozdrowotnych - komentuje Ireneusz Lichota, prezes firmy, która opracowała recepturę nadzienia do radziwiłłówki, jak nazwano drożdżówki, a teraz pracuje nad napojem prozdrowotnym. Liczymy, że wejście w tę kategorię zwiększy nasze obroty. Krąg odbiorców urośnie choćby o 30 tys. szkół w Polsce - podkreśla.

Więcej w dzisiejszym wydaniu "Dziennika Gazety Prawnej".

(mpw)