W ciągu roku ilość czasu jaką Polacy spędzają w internecie, wzrosła o 40 proc. Telewizję oglądaliśmy tylko o 3,3 proc. dłużej niż rok wcześniej. Do internetu powoli przenosi się też reklama, podkreśla "Dziennik Gazeta Prawna". Polacy spędzają przed ekranem 3 godziny i 42 minuty dziennie (o 7 minut więcej niż rok wcześniej).

Natomiast ci, którzy mają dostęp do sieci spędzają w niej 2 godziny i 20 minut dziennie (rok wcześniej - o 40 minut mniej). Eksperci przewidują, że za kilka lat stanie się w Polsce to, co we Francji, gdzie internet już przegonił telewizję. Przeciętny Francuz ogląda telewizję 1 godzinę i 32 minuty dziennie, a na surfowanie w sieci poświęca 11 minut więcej. Dostrzegają to reklamodawcy. Sieć stała się już u nas trzecim co do wartości nośnikiem reklamy. W ciągu ostatnich 5 lat rynek reklamy internetowej w Polsce wzrósł prawie pięciokrotnie i w 2010 r. osiągnął wartość 997 mln zł. W tym czasie wartość wszystkich wydatków reklamowych w Polsce wzrosła jedynie o 25 proc.

Wprawdzie telewizja ciągle konsumuje ponad 50 proc. (3 mld 813 mln zł) wydatków na reklamę w Polsce, a internet 15 proc. (997 mln) to jednak to drugie medium zaczyna ten rynek przejmować. Dla użytkowników internetu to wskazówka, że reklama w sieci będzie ich atakować ze zdwojoną siłą.