Na Dzień Dziecka niespodziankę przygotuje 80 proc. rodziców. Na zabawki wydajemy 2 mld zł - donosi "Rzeczpospolita". Nawet, kiedy musimy zrezygnować z innych wydatków, to na prezentach dla naszych pociech nie oszczędzamy.

Z najnowszego badania porównywarki cenowej Ceneo wynika, że z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka prezentów nie kupi tylko 17 proc. pytanych. Jak podaje firma, sprzedaż zabawek wzrasta w połowie maja niemal dwukrotnie. Dlatego zarówno w specjalistycznych sklepach z zabawkami, jak i w hipermarketach widać ogromny wzrost zainteresowania tą kategorią.

Z danych Euromonitor International wynika, że w tym roku rynek tradycyjnych zabawek wart będzie już ok. 2 mld zł, a kolejne 1,7 mld wydawane jest na gry komputerowe i wideo. Rynek w ostatnich latach wykazuje stały wzrost o kilka procent rocznie.

(ug)