​Wezyr Holidays, Itaka, Rainbow Tours i Neckermann zawiesiły do końca października wyjazdy do Hurghady i Szarm el-Szejk. Biuro Wezyr Holidays poinformowało, że turyści, którzy wykupili wczasy w kurortach, mogą anulować rezerwację i otrzymać zwrot pieniędzy. Klienci Neckermanna mogą z kolei wymienić wycieczki na inne oferty lotnicze w ramach sezonu bez dodatkowych kosztów.

Wezyr Holidays, Itaka i Neckermann są kolejnymi biurami, które w ostatnim czasie odwołały wyjazdy do kurortów nad Morzem Czerwonym. W ubiegłym tygodniu wyjazdy do Egiptu odwołało do końca tego sezonu letniego biuro Tui Poland.

W środę Ministerstwo Spraw Zagranicznych stanowczo zaapelowało do Polaków, aby nie wyjeżdżali do Egiptu. Rzecznik resortu Marcin Bosacki powiedział, że sytuacja w kurortach jest obecnie bezpieczna, ale istnieje bardzo duże ryzyko, że może się ona w najbliższym czasie pogorszyć.

"W związku z aktualną sytuacją w Egipcie i trudnym do przewidzenia rozwojem konfliktu powodującym możliwość wystąpienia realnych zagrożeń dla bezpieczeństwa obywateli polskich oraz zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Spraw Zagranicznych, które kategorycznie odradza podróże do Egiptu informujemy, że od 21.08.13 od godz. 12.00 do 31.10.13 zawiesiliśmy realizację wylotów z imprezami pobytowymi do Hurghady i Szarm el-Szejk"

Biuro Wezyra zapewniło, że turyści przebywający na terenie Egiptu są pod stałą opieką polskojęzycznych rezydentów Wezyr Holidays oraz lokalnego kontrahenta Odeon Tours. Powroty wypoczywających odbywają się zgodnie z planem.

Izabela Jurczewska z Wezyr Holidays powiedziała, że z biurem w Egipcie przebywa ok. 2 tys. wypoczywających. Ale to się oczywiście cały czas zmienia - dodała.

"Klienci, którzy zarezerwowali wyjazd do Egiptu z wylotem od godz. 12.00 w środę do 31.10.13 mogą dokonać bezkosztowej zmiany kierunku na inny z oferty Wezyr Holidays lato 2013 w ramach dostępności miejsc i po aktualnych cenach w systemie rezerwacyjnym" - przekazało biuro.

Wezyr Holidays umożliwia także anulowanie rezerwacji - bez ponoszenia dodatkowych opłat. Biuro zapewniło, że w takim przypadku klient otrzyma zwrot pieniędzy za odwołany wyjazd w wysokości 100 proc.W związku z dynamicznie zmieniającą się sytuacją monitorujemy stanowisko MSZ oraz bezpieczeństwo naszych klientów w Egipcie i na bieżąco będziemy podejmować dalsze decyzje - podkreśliło biuro.

Według szacunków Polskiej Izby Turystyki w kurortach nad Morzem Czerwonym wypoczywa 12 tys. Polaków.

(abs)