Zatrważające od wielu lat statystyki czytelnictwa w Polsce wreszcie drgnęły – czterdzieści procent Polaków deklaruje, że kupuje książki. Mimo to w raportach Unii Europejskiej w tej dziedzinie wciąż jesteśmy na jednym z ostatnich miejsc.

Do poprawy na rynku księgarskim przyczyniły się m.in. akcje dołączania książek do różnego rodzaju pism. Jednak także sami wydawcy coraz więcej uwagi przykładają do odpowiedniej promocji wydawanych przez siebie pozycji.

Jedną ze sprawdzonych metod przyciągnięcia czytelników jest fizyczna obecność autora w księgarni. Na sprzedaż wpływa także fakt zdobywania przez tytuł kolejnych nagród. Nie brakuje także oryginalnych pomysłów na kampanie promocyjne, jak choćby „porzucanie” w pociągach małych fragmentów powieści.

Jednak najbardziej sprawdzoną metodą reklamy jest nieoficjalna poczta pantoflowa. Jej działalność może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży, ale tylko jeśli książka jest po prostu dobrze napisana. Wówczas wieść o niej rozniesie się niechybnie i to bardzo szeroko.