Nowoczesny pociąg Przewozów Regionalnych od piątku połączy Łódź z Warszawą. Do końca roku na tą trasę trafi 11 składów wyprodukowanych w bydgoskiej fabryce Pesa. Szkoda, że prędkość 160 km/h pociągi będą mogły osiągnąć dopiero za 5 lat. Wtedy skończy się remont torów. Na razie przejechanie 133 kilometrów zajmuje ponad 3 godziny.

PKP Przewozy Regionalne po raz pierwszy od wielu lat kupiły nowy pociąg. To bezprzedziałowy, nowoczesny i w klimatyzowany zestaw elektryczny. Pojazd wyprodukowano w bydgoskiej fabryce Pesa. Za 11 składów PKP zapłacą ponad 170 milionów złotych, 3/4 tej sumy dokłada Unia Europejska. Pociąg wygląda bardzo nowocześnie, ma szerokie, automatycznie otwierane drzwi, miejsce i podjazdy dla niepełnosprawnych oraz do przewożenia rowerów. Wewnątrz panuje przyjemny chłód, bo klimatyzacja działa bez zarzutu. Wagony są monitorowane, a szyby odbijają część promieni słonecznych.

Pasażerom się podoba, szkoda tylko że na razie jest to jedynie 11 składów. Nie wiadomo kiedy uda się kupić następne. Nowy pociąg może jechać z prędkością ponad 160 km/h, ustaliliśmy, że na Centralnej Magistrali Kolejowej rozpędził się do ponad 180 km/h, ale na trasie do Łodzi wciąż trwa remont i na przejechanie 133 kilometrów pociąg będzie potrzebował ponad 3 godziny ! Dopiero w grudniu podróż skróci się do dwóch godzin, a za 5 lat do 65 minut. Dziwnym trafem i zupełnie przypadkowo całej uroczystości na peronie Dworca Centralnego przyglądał się ze ściany sam premier Kaczyński. Nad torami zawisł bowiem plakat wyborczy PiSu.