Warszawiacy mogą się cieszyć. Będzie druga linia metra. Ale trzeba będzie na to poczekać w korkach i to przez kilka lat. W końcu podpisano umowę na budowę drugiej linii podziemnej kolejki. Już za rok ruszą prace na odcinku sześciu kilometrów - w siedmiu miejscach jednocześnie.

Centralny odcinek metra będzie miał niewiele ponad 6 km długości. Do budowy jego budowy posłuży największa w Polsce tarcza tóra wydrąży tunel. Odcinek będzie miał siedem stacji (możesz je zobaczyć na mapce poniżej) Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński.

Za budowę odpowiedzialne jest włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi Gulermak PBDiM Mińsk Mazowiecki, które ma 48 miesięcy na ubdowę metra. Prace budowlane rozpoczną się za rok a centralny odcinek II linii ma być gotowy na przełomie 2013 i 2014 roku.

ZOBACZ GDZIE BĘDĄ STACJE II LINII METRA

Bardzo uciążliwe będą roboty w okolicy głównego skrzyżowanie Pragi przy Dworcu Wileńskim. Drugi krtyczny punkt to skrzyzowanie Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej w samym centrum stolicy - czyli tam gdzie będzie łącznik pierwszej i drugiej linii. W każdym z 7 miejsc budowy powstaną gigantyczne dziury w ziemu a każdy będzie mógł zobaczyć jak buduje się metro.

Posłuchaj gdzie będą największe utrudnienie. Krzysztof Malawko, rzecznik Warszawskiego Metra

Warszawiacy z niedowierzanie przyjmują wiadomość, że w podpisano umowę na budowę II linii metra

TAK BĘDĄ WYGLĄDAŁY STACJE METRA

To jest projekt wejścia do stacji metra na dworcu Wileńskim. Wszystkie wejścia będą miay zadaszenie w kształcie litery M - jak warszawskie Metro. Nowe stacje będą się także wyróżniały kolorami.

Metro Stadion - Gdyby tak mistrzostwa Euro 2012 udało sie przesunąć na rok 2014... wtedy z pewnością kibice z centrum na stadion mogli by pojechać metrem. Ale niestety planowane zakończenie budowy II lini metra to koniec roku 2013. Szkoda

Metro Powiśle - będzie położona w okocy Mostu Świętokrzyskiego

Metro Nowy Świat będzie najgłębiej położoną stacją. Żeby dstać się na peron trzeba będzie zejść pod ziemię na głębokoś aż sześciu pięter.

Metro Świętokrzyska - skrzyżowanie Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej - roboty budowlane właśnie na tym skrzyżownaiu najbardzię dadząsię we znaki kierowcom. W tym miejscu będzie budowany łączink z I linią metra. Utrudnienia zaczną się tu za rok - i potrwają niemal do 2013 roku.

Metro Świętorzyska

Metro Rondo ONZ

Metro Rondo Daszyńskiego - bęzie ostatnią stacją Metra - albo pierwszą. Zależy od punktu wsiadania do metra. Na Stacjach końcowych, czyli też przy dworcu Wileńskim Metro będzie miało stację do zawracania pociągów.