Spółka TEAM FM, skupiająca dziennikarzy którzy współtworzyli radio RMF FM, złożyła w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji wnioski koncesyjne na 16 stacji lokalnych. „Radio Nostalgia” bo tak będzie nazywał się program każdej z rozgłośni, będzie czymś zupełnie nowym na naszym rynku radiowym, odbiegającym od tego co proponują inne istniejące stacje lokalne.

"Będzie to radio skierowane do ludzi w wieku 35 –50 lat a więc do ludzi, którzy nie mają swojego radia. Istnieje na rynku cała masa stacji radiowych – około 200 – natomiast w naszym głębokim przekonaniu, nie ma stacji, która kierowałaby swój program do słuchacza w tym wieku. Poza tym nie ma stacji mocno osadzonej w realiach lokalnej społeczności" – powiedział prezes TEAM FM, Kazimierz Gródek. Program nowej stacji ma być bardzo różnorodny. Od doskonałej muzyki, rozrywki poprzez informacje regionalne, szczególnie z dziedziny kultury, wydarzenia artystyczne, aż do informacji drogowych i pogodowych. Charakter programu spełniał będzie wszelkie cechy charakterystyczne dla formatu muzycznego Adult Contemporary, Oldies, najpopularniejszego w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej formatu radiowego. Twórcy stacji zapewniają, że znaczną część ich programu wypełnią znane polskie przeboje a informacyjną ofertę stanowić będą wyłącznie miejskie i regionalne serwisy informacyjne. Będą one wzbogacane o programy kulturalne, poświęcone dorobkowi artystycznemu mieszkańców regionu, zapowiadające i relacjonujące wydarzenia kulturalne, wśród nich: wystawy, przedstawienia teatralne, spotkania autorskie. Istotną część warstwy informacyjnej będą drogowe oraz regionalne wiadomości sportowe. Nie zabraknie też bardzo rozbudowanych wiadomości o pogodzie. Stacja będzie mocno zaangażowana w kreowanie pozytywnych wzorców, a także ściśle wkomponowana w życie lokalnej społeczności. Radio będzie miało charakter medium interaktywnego, umożliwiającego swoim słuchaczom kontakt z dziennikarzami i przedstawienie swoich racji w dyskusjach dotyczących życia w lokalnym społeczeństwie. Warstwa muzyczna projektowanej rozgłośni odbiegać będzie niezwykle "od sprawdzonych w Polsce dynamicznych", grających w większości najnowsze hity, rozgłośni. Nie tracąc dynamiki, nadawca przesunie jednak swoje zainteresowanie muzyczne w kierunku lat 60, 70 i 80. O planach spółki TEAM FM, z jej prezesem Kazimierzem Gródkiem rozmawia krakowski reporter RMF FM, Marek Balawajder:

Proponowany muzyczno-informacyjny charakter programu idzie w zupełnie innym kierunku niż do tej pory miało to miejsce w przypadku formatowania innych funkcjonujących na rynku lokalnym stacji grupy Agory lub ZPR, gdzie ujednolicona i płytka programacja muzyczna z nikłą warstwą informacyjno-publicystyczną nie spełnia wymagań regionalnego słuchacza, ani nie realizuje fundamentalnych funkcji Radia.

Dodajmy jeszcze, że nowa stacja miałaby wsparcie infrastrukturalne oraz merytoryczne grupy RMF FM, co gwarantuje profesjonalne podejście do tego przedsięwzięcia, szansę na współpracę z najlepszymi twórcami i dziennikarzami regionalnymi, renomę na rynku oraz cenne doświadczenie jakie zdobyto działając od wielu lat na rynkach regionalnych. Spółka TEAM FM została założona przez grupę najstarszych dziennikarzy Radia RMF FM, którzy współtworzyli je od początku. Większość dziennikarzy pracuje w regionach, gdzie istnieją oddziały RMF FM, tak więc znają oni specyfikę pracy radiowej z jej regionalnym charakterem.

na zdjęciach: składanie wniosków w KRRiTV

foto RMF FM

06:05