Koleje Mazowieckie ograniczały prawa konsumentów do złożenia reklamacji, bowiem pozwalały na reklamacje tylko tym pasażerom, którzy mieli bilet imienny - uznał UOKiK. Przewoźnik zobowiązał się już do zmiany regulaminu.

Operator sieci Play, spółka P4, ma zapłacić 8 milionów złotych za niezastosowanie się do wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i naruszanie interesów klientów. Karę nałożył na spółkę UOKiK. czytaj więcej

Jak przypomniał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zgodnie z przepisami, jedynym warunkiem, który musi spełnić konsument chcący reklamować przejazd kolejowy, jest posiadanie dokumentu przewozu - np. zwykłego biletu, niekoniecznie imiennego. Tymczasem w regulaminie Kolei Mazowieckich i w pouczeniach dołączonych do wezwania do zapłaty przewoźnik umieścił postanowienie, że tylko pasażer posiadający imienny bilet może dochodzić swoich praw w drodze reklamacji.

Wskutek praktyk KM konsumenci mogli odnieść mylne wrażenie, że nie mogą reklamować usługi przewozowej wtedy, gdy nie posiadają imiennego biletu - podkreśla UOKiK.

Urząd poinformował, że Koleje Mazowieckie zobowiązały się już do zmiany zakwestionowanych działań w ciągu trzech miesięcy od momentu uprawomocnienia się decyzji.

Koleje Mazowieckie to regionalny kolejowy przewoźnik pasażerski, należący do samorządu województwa mazowieckiego. Spółka należy do czołówki przewoźników kolejowych w Polsce. W zeszłym roku pod względem liczby przewiezionych pasażerów uplasowała się na drugim miejscu po Przewozach Regionalnych z udziałem w rynku przekraczającym 21 procent.

(edbie)