Ponad 52 tys. firm zostało wyrejestrowanych w dwóch pierwszych miesiącach tego roku. W tym czasie pojawiło się tylko 39 tys. nowych. Najgorsza sytuacja jest w handlu detalicznym, a najlepsza w sprzedaży internetowej - twierdzi "Dziennik Gazeta Prawna".

Łącznie w styczniu i lutym zniknęło 13,4 tys. firm i teraz jest ich w kraju już poniżej 3,9 miliona. Z rynku znikały przede wszystkim podmioty prowadzące sprzedaż na targach, bazarach i targowiskach, ale też sklepy.

Zdaniem Andrzeja Falińskiego, dyrektora generalnego Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, wpływ na kurczącą się liczbę firm w branży handlowej ma konsolidacja rynku. Małe sklepy coraz częściej udają się pod skrzydła silnych i dużych podmiotów, co gwarantuje im przetrwanie na rynku. Inaczej jest w branży usługowej, która po prostu się kurczy.