„18 firm meblowych - od Forte przez Kler po VOX - zbudowało konsorcjum, które ma sprawić, że meble, nasz narodowy towar eksportowy, staną się bardziej zaawansowane i innowacyjne, a dzięki temu będą sprzedawane z wyższym zyskiem” – pisze środowa „Rzeczpospolita”. Jak wylicza, przygotowany program współpracy wart jest 400 mln zł.

Jak pisze "RP", połowę pieniędzy na program wyłożą same firmy, a o resztę starają się w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBR). Środki pójdą m.in. na opracowanie nowych materiałów oraz specjalistycznych mebli.

"Producenci wiedzą, że tylko działając razem, zyskają przewagę na zagranicznych rynkach, gdzie sprzęty domowe znad Wisły już cieszą się renomą - mamy trzecie w Europie i czwarte na świecie miejsce pod względem wartości eksportu" - zauważa "Rzeczpospolita".

W środowej "Rzeczpospolitej" także:

- Mamy płacić, a nie odwoływać się

- Śledczy wchodzą na majątki

(MN)