94 proc. zagranicznych koncernów (głównie niemieckich), które mają swoje oddziały w Polsce uważa, że decyzja o wejściu na nasz rynek była słuszna. Tak wynika z badania Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej, a informuje o tym "Puls Biznesu".

Tylko 6 proc. zagranicznych koncernów uważa, że wejście na polski rynek było błędem.

Tak wysoki odsetek zadowolonych inwestorów utrzymuje się od 2009 r., a więc od wybuchu globalnego kryzysu. Badanie wykazało też, iż większość zagranicznych firm - 53 proc. - życzyłoby sobie euro w Polsce. Jednak odsetek ten od kilku lat konsekwentnie spada - dla coraz większej grupy zagranicznych przedsiębiorstw złoty jest atutem polskiej gospodarki - czytamy w gazecie.

Badanie przeprowadziła Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa we współpracy z dziewięcioma innymi izbami gospodarczymi. Przebadano grupę 142 zagranicznych przedsiębiorstw działających w Polsce, głównie międzynarodowych firm z Niemiec.

(mal)