Jedna z niemieckich firm zajmująca się marketingiem dla dużych sieci usługowych wprowadza na rynek internetową kartę rabatową. Ma ona zastąpić przestarzałą plastikową kartę z paskiem magnetycznym.

Jak będzie działać taki wirtualny dokument upoważniający do zniżek? Każdy klient będzie posiadał swój numer identyfikacyjny. Po wprowadzeniu go do komputera lub do kasy fiskalnej, która ma podłączenie do Internetu, natychmiast ustalana będzie tożsamość osoby oraz jej uprawnienia do zniżek. Ten wirtualny dokument zastąpi plik plastikowych kart, które nosimy w portfelu. Posiadając jeden numer identyfikacyjny będziemy mieli możliwość robienia tańszych zakupów w kilku różnych miejscach: w domu towarowym, w salonie fryzjerskim, wynajmując samochód czy też płacąc za telefon komórkowy. Warunki na wprowadzenie takiego systemu w Niemczech są idealne. Teraz u naszych zachodnich sąsiadów sprzedawcy nie mają ograniczeń w robieniu rabatów i upominków dla swoich klientów.

14:00