Ta wiadomość na pewno ucieszy polskich producentów samochodów i dilerów. Rząd Niemiec zwiększył z 1,5 mld do 5 mld euro pulę środków, przeznaczonych na wypłaty premii za złomowanie starych samochodów i nabywanie nowych.

Produkcja samochodów osobowych i dostawczych w naszym kraju zwiększyła się w marcu w stosunku do lutego, chociaż jeszcze nie osiągnęła poziomu ubiegłorocznego - podał we wtorek monitorujący rynek instytut Samar. 97,4% aut osobowych z Polski trafiło na rynki zagraniczne (189 tys. 776 sztuk), a... czytaj więcej

Premia w wysokości 2500 euro przysługuje osobom, które przekazały na złom samochód dziewięcioletni lub starszy - pod warunkiem, że były jego właścicielem przez co najmniej rok i że zakupią pojazd nowy lub użytkowany przez najwyżej rok.

Według Federalnego Urzędu Gospodarki i Kontroli Eksportu, otrzymał on dotąd 1,2 mln wniosków o premie za złomowanie, co oznacza wydatek 3 mld euro. Podniesienie limitu do 5 mld pozwoli sfinansować kolejne 800 tysięcy premii. Jak zaznaczył rząd, jest to "ostateczna górna granica" funduszu, z którego będzie można korzystać najwyżej do końca bieżącego roku.

Antykryzysowe poczynania rządu w Berlinie zapewne docenią producenci samochodów w Polsce, zwłaszcza producenci aut małych. Z ostatniego raportu sprzedaży samochodów w Niemczech wynika, że Fiat Panda był najpopularniejszym autem w segmencie mini. W marcu zostało zarejestrowanych 12 457 egzemplarzy tych samochodów, zdobywając 28,1-proc. udział w swoim segmencie.