Każdy kto bierze kredyt, albo kupuje ubezpieczenie ma być lepiej poinformowany. Komisja Nadzoru Finansowego wzywa banki i ubezpieczycieli, żeby komunikowały się z klientami w bardziej zrozumiały sposób. Zapowiada też nowe regulacje w ten sprawie.

Przy podpisywaniu umowy o kredyt, lub umowy związanej z ubezpieczeniem mamy dostawać osobny dokument. W jasny i przejrzysty sposób ma być w nim opisane na co się decydujemy, ile będzie nas to kosztowało, jakie ponosimy ryzyko i jakie mamy prawa. Część instytucji stosuje już takie formularze, ale zdaniem Komisji Nadzoru Finansowego trzeba je uprościć jeszcze bardziej.

Wprowadzamy rozwiązania, które służą temu, żeby klient był lepiej poinformowany - powiedział RMF FM Andrzej Jakubiak szef KNF.

Pośrednicy finansowi będą musieli również ujawnić jaką prowizję dostaną za przekonanie nas do danego produktu.