Wraz z klęską hiszpańskich piłkarzy w pierwszej rundzie Mistrzostw Europy – duże straty poniosły też firmy, które sponsorowały reprezentację. Na razie nikt nie podaje konkretnych kwot.

Jednak jak dowiedziała się hiszpańska korespondentka RMF, Ewa Wysocka, biura reklamowe tych firm mają duże problemy, jak poradzić sobie z niedokończoną kampanią reklamową.

Emisja jednej z reklamówek skończyła się w niedzielę, wraz z wyeliminowaniem hiszpańskiej drużyny. Na ekranie widać było tłum kibiców, który na krok nie odstępował hiszpańskiej reprezentacji. W tle towarzyszyła im znana marka piwa. Przez cała dobę, przez cały rok dodajemy otuchy naszym zawodnikom – brzmiał slogan.

Podobnie stało się z reklamą znanej marki samochodu. Teraz zamiast reklamówek z zawodnikami wypuszczane są te prezentowane już wcześniej. Sponsorzy hiszpańskiej reprezentacji odmówili radiu RMF ocenienia strat jakie ponieśli po niedzielnej klęsce. Przyznali jednak, że gotowe są już reklamówki, które miały zostać wyemitowane po zwycięstwie Hiszpanii w Mistrzostwach Europy.