Przykre niespodzianki mogą spotykać przy sklepowych kasach klientów dwóch banków, jeśli za zakupy zechcą zapłacić kartami. Credit Agricole i Santander poinformowały przed południem o "utrudnieniach w płatnościach naszymi kartami".

Z informacji przekazanych przez oba banki wynika, że trudności dotknęły części, nie wszystkich, ich klientów.

Jak ustalił dziennikarz RMF FM Krzysztof Berenda, w banku Santander podczas aktualizacji oprogramowania doszło do awarii systemu, mogącej uniemożliwić działanie bankomatów, a także płacenie kartą w sklepie.

O kłopotach z przeprowadzaniem transakcji kartami Santander poinformował w krótkim komunikacie na swoim facebookowym profilu.

Informujemy, że dla części klientów mogą występować utrudnienia w płatnościach naszymi kartami - podał bank, zapewniając również, że "cały czas pracuje nad rozwiązaniem problemu".

Przed godziną 13:00 na profilu Santandera pojawiła się natomiast informacja, że "wszystkie transakcje dokonywane naszymi kartami są już akceptowane".

Z systemu Santandera korzysta Credit Agricole, więc także klienci tego banku mogą mieć problemy - o czym bank poinformował również za pośrednictwem Facebooka.

W lakonicznym oświadczeniu wyjaśnił ponadto, że powodem utrudnień są "prace prowadzone po stronie operatora kart".