Hakerzy dotarli do danych ok. 200 tysięcy posiadaczy kart kredytowych z Ameryki Północnej. Grupa Citi poinformowała o wykryciu cyberataku na internetowy serwis bankowy Account Online. Ofiarą padł co setny klient serwisu Account Online. Firma wykryła atak podczas rutynowej kontroli.

Piraci internetowi mieli dostęp do nazwisk klientów, numerów ich kont oraz informacji kontaktowych, w tym adresów poczty elektronicznej. Nie dotarli do dat urodzenia, numerów ubezpieczenia, dat ważności kart kredytowych ani kodów zabezpieczających.

Według dziennika "Financial Times", który jako pierwszy poinformował o incydencie, bank odkrył atak na początku maja.

Rzecznik Citigroup Sean Kevelighan poinformował, że obecnie firma kontaktuje się z klientami, których konta zostały zaatakowane i podejmuje działania, które mają zapobiec powtórzeniu się cyberataku. Dla bezpieczeństwa tych klientów nie ujawniamy dalszych szczegółów - napisał Kevelighan.

Citigroup to kolejna firma, która w ostatnich miesiącach padła ofiarą hakerów. Ataki na swoje systemy informatyczne wykryły m.in.: dostawca broni Lockheed Martin, firma Sony oraz Google