Globalny rynek komputerowy przeżywa największe załamanie w historii. Trend dociera także do Polski. Klienci wybierają tablety - donosi "Puls Biznesu".

Według firmy analitycznej IDC, globalna sprzedaż komputerów w pierwszym kwartale spadła tego roku aż o 14 proc. rok do roku (nabywców znalazło ponad 76 mln sztuk urządzeń). To największe kwartalne tąpnięcie w historii. Globalne trendy są widoczne także w Polsce.

Sprzedaż komputerów na polskim rynku także spada - mówi Damian Godos, analityk polskiego oddziału IDC. Firma nie ma jeszcze danych za pierwszy kwartał dla rynku polskiego, ale wstępne szacunki mówią o spadku o kilkanaście procent.

Rynek komputerów stacjonarnych będzie wyhamowywał w tempie 5 -10 proc. rocznie, na rynku notebooków możemy się spodziewać jeszcze większych spadków - nawet 20 proc. w skali roku - szacuje Sławomir Harazin, wiceprezes Actiona.

Od kilku lat klienci zamieniają komputery stacjonarne na laptopy. W ubiegłym roku serca konsumentów szturmem zdobyły jednak tablety. Według Damiana Godosa, to ich sukces jest najważniejszym czynnikiem dołującym sprzedaż komputerów.

(MKam)