Spadek produkcji spowodowany jest zmniejszeniem zainteresowania nabywców samochodami tej firmy. W Zakłady Daewoo Motor Polska w Lublinie przewiduje się, że sprzedanych zostanie w tym roku na rynku krajowym 7,5 tys. samochodów dostawczych lublin, czyli o tysiąc mniej niż w 2000 roku.

W ubiegłym roku, w którym nastąpiło gwałtowne załamanie popytu, lubelskie Daewoo sprzedało w kraju 8,5 tys. lublinów. Według rzeczniczki zakładów Beaty Stopyry problem spadku popytu dotknął wszystkie firmy produkujące samochody dostawcze średniej ładowności. Wiąże się to, zdaniem pani rzecznik, ze słabnąca dynamiką rozwoju gospodarczego kraju oraz ogólną sytuacją na rynku motoryzacyjnym, na który wpływ ma rosnący import aut używanych. Lubelskie Daewoo planuje także zmniejszyć eksport lublinów.

Spadek produkcji w lubelskim Daewoo odwrócić może jedynie uruchomienie produkcji nowego samochodu dostawczego LD-100. Jest to możliwe w krótkim czasie, jeśli znaleziony zostanie inwestor, który zapewni dokończenie rozpoczętej przez Koreańczyków inwestycji. Trwają rozmowy z kilkoma inwestorami zainteresowanymi lubelską fabryką.

Zakłady wdrażają program naprawczy, który ma przynieść spadek kosztów i ułatwić znalezienie inwestora. W przyszłym tygodniu rozpoczną się zwolnienia 912 pracowników DMP, spośród 6200 osób zatrudnionych macierzystej firmie i spółkach-córkach.

00:25