Dzisiaj rozpoczyna się drugi przetarg na przejęcie Daewoo Motor.

Po wycofaniu się w piątek Forda z negocjacji w sprawie przejęcia Daewoo Motors, nadal ważą się losy południowokoreańskiego koncernu. Ford, który wcześniej zyskał wyłączność na prowadzenie rozmów w sprawie wchłonięcia Daewoo, wycofał się jednak w związku z kontrowersjami dotyczącymi zadłużenia koreańskiej firmy. Po rezygnacji Forda cena akcji Daewoo od razu spadła. Przejmując koreański koncern, zachodnie konsorcja mają szansę wejść na chłonne rynki Dalekiego Wschodu, a także umocnić pozycję w Europie, gdzie Daewoo ma swoje filie.

Przy ostatecznym wyborze kandydata do dalszych negocjacji będzie brana pod uwagę proponowana przez niego cena, a także skutki odwlekania w czasie zakończenia transakcji sprzedaży Daewoo Motor. Wierzyciele koreańskiej firmy chcą, aby kontrakt w sprawie sprzedaży Daewoo Motor został podpisany najpóźniej do 20 października. Swoje oferty złożyły: General Motors Corp/Fiat SpA oraz Hyundai Motor Co/DaimlerChrysler.

13:45