Chińczycy wykupują renomowane japońskie firmy, które przeżywają kryzys, i pod ich marką rozpoczynają nową produkcję. Jako przykład singapurski dziennik "Lianhe Zaobao" podaje chińską firmę Haier, produkującą elektronikę użytkową. Przedsiębiorstwo zdecydowało o wprowadzeniu nowej linii produktów pod nazwą AQUA, wykonywanych w fabrykach japońskich.

Haier w lecie 2011 roku wykupił od przeżywającego poważne problemy finansowe koncernu Panasonic znaną firmę Sanyo. Cena: około miliarda dolarów. W skład transakcji weszło wiele zakładów produkcji sprzętu AGD i elektroniki. Wraz z marką przejęte zostały również zagraniczne oddziały produkcji na terenie Malezji, Indonezji, Filipin i Wietnamu - w sumie 9 zakładów wraz z załogą, liczącą 2300 osób. W ten sposób Haier zagwarantował sobie dominację na rynku południowo-wschodniej Azji w produkcji lodówek (17 procent rynku światowego) i pralek automatycznych (14,7 procent).

Nowa strategia koncernu obejmuje promocję nowej linii produktów Sanyo pod nazwą AQUA. Prezentacja linii odbyła się niedawno w Tokio - produkty zostały pozytywnie ocenione przez analityków rynkowych i zyskały przychylne opinie potencjalnych konsumentów japońskich.

Nowym pomysłem na ugruntowanie pozycji Haiera na rynku światowym i powiązanie go z ideą "Made in Japan" jest utworzenie azjatyckiej centrali firmy oraz ośrodka badań i rozwoju na terenie Japonii.