Nawet 20 proc. sięgają rabaty udzielane klientom salonów samochodowych. Będzie jeszcze taniej, jeśli przecenionych aut nie wykupią przedsiębiorcy, którzy tracą prawo do pełnego odpisu VAT - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej". Tak wysokie upusty dotyczą jednak tylko tych aut, które emitują spaliny zgodne z normą Euro IV i których w nowym roku nie będzie można sprzedać.

Największe upusty dają producenci samochodów francuskich - informuje gazeta. I tak np. na Renault Laguna z silnikiem emitującym spaliny wg normy Euro IV upust wynosi 15,2 tys. zł. Największe upusty daje również Citroen, Peugeot i Fiat, mniejsze Skoda, Kia i Hyundai.

Od początku nowego roku zlikwidowany zostanie pełny odpis VAT na samochody z tzw. kratką. Przedsiębiorcy mogą więc, ale nie muszą, ruszyć do salonów i wykupić owe auta homologowane jako ciężarowe. Wtedy bonifikaty szybko znikną. Jeżeli to nie nastąpi, mogą one jeszcze wzrosnąć.