Wielki koncern medialny - Walt Disney Co - przyłączył się do kampanii Michelle Obamy zwalczającej dziecięcą otyłość. Pierwsza dama podpisała pierwsze w USA porozumienie, na mocy którego najmłodsi Amerykanie nie będą oglądać więcej reklam, które namawiają do spożywania wysokokalorycznych produktów.

Na kanałach Walta Disneya bajki będą też promować zdrowy tryb życia. Oznacza to, że nie zobaczymy już więcej reklam niezdrowych przekąsek i napojów. Oznacza to, że postacie z bajek nie będą zajadały się hamburgerami, a zamiast tego na przykład marchewką z domowego ogródka. Reklamy chipsów zostaną zaś zastąpione tymi, które zachęcają do zakupu 100-procentowego naturalnego soku.

Disney jest pierwszym koncernem medialnym, który zgodził się na takie ustępstwa, choć jego rynek reklam dla dzieci jest warty 1,6 mld dolarów.

Program na rzecz aktywnego trybu życia

Kampanię walki z otyłością - "Let's Move" - Michelle Obama ogłosiła w 2010 roku. Program promuje zdrowy tryb życia wśród dzieci i ich rodziców. Jest oparty na większej aktywności fizycznej i odpowiednim sposobie odżywiania, zalecanym przez dietetyków.

W Stanach Zjednoczonych jedno na troje dzieci cierpi na nadwagę lub jest otyłe. Wskaźniki te są jeszcze wyższe wśród osób czarnoskórych i Latynosów. Na leczenie chorób spowodowanych otyłością, USA łącznie wydaje 150 mld dolarów.