Interia.pl obchodzi dziś swoje 15. urodziny! Jeden z najbardziej popularnych portali w Polsce ten dzień uczcił nowym logo i stroną główną. Ponadto, dla użytkowników przygotowano specjalną niespodziankę....

Z okazji urodzin portalu, użytkownicy będą mogli pokazać się na stronie głównej, umieszczając swoje zdjęcie w ramach logo Interii. Na całe 15 minut internauci, którzy prześlą swoje zdjęcia wraz z krótkim opisem, będą mogli więc stać się bohaterami strony i pokazać się tysiącom użytkowników! Zabawa trwa do godz. 23.

Krótka historia Interii

Wszystko zaczęło się od Matyldy, czyli bohaterki pierwszego logo Grupy Interia.pl. To dokładnie ta sama smoczyca, która długo gościła również u nas, w RMF RMF. Wszystko dlatego, że portal powstał jako wspólne przedsięwzięcie firmy Comarch SA i właśnie RMF FM. Przez pierwsze lata, Interia funkcjonowała na rynku jako Internet FM. I to w domenie ".fm" realizowana była pierwsza usługa portalu - poczta. Pojemność ówczesnego konta pocztowego wynosiła 12 MB. Poczta szybko zyskiwała popularność, by pół roku działania osiągnąć poziom pół miliona aktywnych kont.

Oficjalna premiera głównej usługi Interii - portalu - miała miejsce 11 lutego 2000 roku. Witryna zawierała wtedy sześć serwisów tematycznych: wiadomości, biznes i ekonomia, motoryzacja, kobieta, turystyka oraz rozrywka, a także obszerny Katalog Polskich Zasobów Internetu oraz, zintegrowany z portalem, system bezpłatnych kont pocztowych - poczta.interia.pl. Przez lata portal zdobywał nowych użytkowników oraz wzmacniał swoją ofertę poprzez udostępnianie kolejnych serwisów tematycznych, produktów mobilnych i usług, takich jak hosting czy wyspecjalizowana agencja marketingu internetowego Semahead. To Interia była pionierem w zakresie telewizji internetowej, także jako pierwsza sprzedała płytę wyłącznie poprzez sieć - był to album zespołu Perfect "Schody", wydany w 2004 roku, który można było kupić za 15 zł.

Na przestrzeni lat wygląd portalu i logo się zmieniało. Tak dawniej wyglądała strona główna Interia.pl: